miercuri, 27 iunie 2018

Cu maimuța prin București

Hehe, nu m-am angajat nici la circ și nici nu m-am făcut taximetrist, ca sa folosesc celebra "maimuță". Primata despre care amintesc este mascota celui mai nou dintre serviciile de bike-sharing din București. De la început, menționez că nu am nici un interes material, când scriu articolul ăsta. Orice lucru sau serviciu bun, care îmi place, va beneficia de reclamă gratis din partea mea.


Așadar, de cateva săptămâni, cei de la Atelierele Pegas au lansat Ape Rider, un serviciu de închirieri biciclete, foarte simplu de utilizat.


Pe scurt, îți descarci aplicația pe mobil, te conectezi, cauți o bicicletă disponibilă în apropiere, o deblochezi, pedalezi cât ai nevoie, o blochezi unde termini și gata. Costă 1,9 lei pe jumătate de oră, indiferent câți kilometri ai parcurs, cu un sistem de taxare cam ca la Uber.
Bicicletele sunt destul de simplu construite, cu o singură viteză, coș în față și monitorizare GPS. Dacă v-ați întrebat vreodată ce e cu atâtea biciclete roșii peste tot, sunt câteva mii în toată capitala.
Până acum, am reușit să le testez destul de bine, pe trasee mai scurte sau mai lungi, având zile în care am ajuns chiar și de la serviciu până acasă. Petru început, le folosesc gratis, avaând o sumă de test, dar chiar și dupa ce se va taxa, voi continua să dau la pedale.


Avantaje:
- se găsesc și se pot parca într-o mulțime de locuri din București. Chiar dacă, teoretic, sunt parcări stabilite (intrări în parcuri, intersecții mari, lângă magazine, zone intens circulate etc), practic se pot lăsa cam oriunde, fără a fi nevoie de un rastel;
- sunt monitorizate prin satelit, pentru a fi găsite în caz de furt. Totuși, am auzit că au fost câteva care au făcut "picioare", dar ce minte să ai ca sa te gândești că te poti pricopsi cu 2-300 de lei, cât cred că ar costa una;
- sunt rezistente fizic. Până acum, eu nu am văzut probleme, decât la una care avea șaua un pic mișcată. Că tot veni vorba de șa, aceasta este ajustabilă pe înălțime. De asemenea, roata este din cauciuc plin, pentru a se evita penele.
- faci mișcare, într-un fel mai neconvențional: la/de la serviciu, când ai treabă prin oraș etc.

Dezavantaje:
- nu sunt prea performante. Dacă te grăbești, te cam rogi de ele să prindă viteză, dar nu ăsta este scopul;
- aplicația este încă în teste, așa că mai apar încă erori, de genul bicicletelor care nu sunt de găsit, chiar dacă le vezi pe hartă. De exemplu, de câteva săptămâni, apar două biciclete pe o alee din Herăstrău, lângă lac. Ori e eroare de aplica'ie, ori "s-au băgat în lac la o baie".☺️


- inexistența unui serviciu de "relocare" a bicicletelor din zonele unde sunt prea multe. De exemplu, sunt multe localizate pe hartă undeva lângă un liceu, semn că probabil au fost folosite de un grup de elevi și lăsate acolo.

Deocamdată, cam astea sunt de spus, după vreo 80 de km prin tot Bucureștiul, în care sunt foarte mulțumit de Pegasurile roșii. Sper, totuși, să mai aducă ceva îmbunătățiri, dar e de abia la început.


Niciun comentariu: