joi, 24 septembrie 2009

La plimbare prin vecini (2)

Nu sunt eu mare amator de vacante pe litoral, dar vrand-nevrand a trebuit sa bifez si o vizita la Marea Neagra anul acesta.
In plin sezon e mare balamuc pe drum si scumpete in statiuni, iar turismul estival romanesc "jigneste" adesea turistii si, prin urmare, am zis sa incercam si la vecinii bulgarasi. Sa nu zicem ca n-am incercat.
Rezervarea nu ne-a facut probleme, fiind rezolvata inca din primavara fara a plati vreun avans. Am ales Hotelul Erma de la Nisipurile de Aur si, dupa cum aveam sa constatam ulterior, totul a fost aproape ca la carte.
N-am fost singuri in cele 5 zile, fiindu-ne alaturi o proaspata familie de prieteni: Dana si Ionut, care si-au petrecut o mini luna de miere.
Singurele temeri, cele legate de vreme, pareau sa se adevereasca odata cu prima zi. Tot drumul a fost o ploaie continua, doar seara oprindu-se stoarcerea norilor.
Dupa inca o zi mai innorata in care am avut ocazia sa descoperim statiunea per pedes, am avut parte si de 2-3 zile mai insorite (una chiar calduroasa) in care am profitat de plaja si baie in mare.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
In penultima zi, fiind destul de prajiti pe plaja, am fost sa ne balacim la piscina si jacuzzi-ul hotelului vecin (5*).
Photobucket
Sfarsitul escapadei noastre bulgaresti a fost alocat cumpararii de suveniruri si alte prostioare. La Nisipurile de Aur ca si in toata tara vecina toate plecau de la trandafiri: creme, sapunuri, miere, dulceata, parfum, bauturi alcoolice si multe altele.
In drum catre Romania, un alt loc la care am vrut sa ne oprim a fost Castelul Reginei Maria de la Balcic. De fapt, nu e un castel, ci o foarte frumoasa gradina cosntruita in trepte care pleaca de la mare si este presarata cu scari, alei, paraiase si case in care se relaxa o parte a familiei regale acum aproape un secol.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Printre altele, am vazut si mormantul unde a fost ingropata initial inima reginei, in acea vreme Cadrilaterul fiind teritoriu romanesc,
Ca sa trag o concluzie finala, pot sa spun ca ai nostri mai au mult pana sa faca turism de vara la mare ca si vecinii cu ceafa lata. Asta din toate punctele de vedere si in primul rand cazare, servire si curatenie. Pe de alta parte, satele lor par a fi parasite, dar poate e doar partea mai saracacioasa si nu e la fel peste tot.
PS: acum ca am vazut Ungaria, Austria si Bulgaria intr-un singur an, mi s-a pus pata si vreau sa vizitez cat de curand si Serbia.
Numai bine

Niciun comentariu: