miercuri, 25 noiembrie 2015

Master chef de Ozana

Pentru ca in orice blog care se respecta trebuie sa fie cu calatorii sau retete, am ales sa....le fac pe amandoua. Cu jurnalele de calatorie v-am cam obisnuit, dar de (vice) Chef Danutz ati auzit?
Sa trecem la fapte. Asadar, dupa mai multe initiative de a ma plasa pe orbita gastronomiei (apropo, cand eram mic vroiam sa ma fac bucatar), mi-am luat inima in dinti si am lansat primul hit (in calitate de ajutor de bucatar, om cu idei si supravegehtor de cuptor. Deci, mare parte din meritul pentru aceasta opera de arta nu imi apartine): cheese cake (sau prajitura cu branza, pe romaneste) cu fructe de padure.

Dupa o rapida documentare pe net, am facut o compilatie de retete si o aprovizionare de la hipermarket cu cele ce erau necesare: branza dulce, smantana, biscuiti digestivi (merg si din aia dulci, gen Piknik), unt, zahar, oua, faina, coaja de citrice, fructe de padure congelate, gelatina si un praf de sare. Nu va spun cat se pune din fiecare din doua motive. Unu: nu mai stiu exact, si Doi: toata reteta asta e o chestie de creativitate si fiecare trebuie sa-si dea seama cat sa puna. Daca insistati, ma chinui sa imi amintesc si cantitatile.
Prima data se amesteca biscuitii macinati (cu robotul de bucatatrie. Da, ACEL ROBOT, pentru cunoscatori) cu untul topit, iar "blatul" se intinde intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Aceasta se da la frigider pana terminam urmatoarele operatiuni.


Urmatoarea etapa consta in amestecarea branzei cu zahar, smantana, oua, faina si coaja de portocala. Totul se face cu o lingura, desi cred ca ar iesi ok si cu un mixer la viteza mica.


Amestecul astfel obtinut se toarna peste blatul de bicuiti scos de la frigider, introducandu-se la cuptorul incins (150-160 grade parca) circa 30 de minute. Atentie: se urmareste atent si se scoate in momentul in care incepe sa prinda un pic de rumeneala pe margine (vezi foto) si daca misti tava, compozitia va "tremura" un pic in mijloc.


Intre timp, se pregateste si "toppingul" de fructe. Intr-o cratita se pun fructele de padure cu un pic de apa, zeama de lamaie si un plic de gelatina si se amesteca un pic pana se dizolva gelatina.
Compozitia obtinuta se toarna peste blatulscos de la cuptor, intinzandu-se uniform


Desi e normal sa ti se faca pofta, mai trebuie rabdare pana a doua zi (sau macar 3-4 ore), timp in care se raceste si apoi sta la frigider.
Rezultatul final arata asa:




Gustul nu poate fi discutat, dar pentru comenzi si traininguri discutam ;-)

Niciun comentariu: